Veelgestelde vragen WijdeWijk

Wat is WijdeWijk?

WijdeWijk is een particulier initiatief met een online platform voor mensen die hulp willen regelen en mensen die hulp willen bieden. Ondersteuning voor de dagelijkse taken en met middelen waarmee je een extra oogje in het zeil kan houden. Zo kunnen je ouders met een gerust gevoel langer zelfstandig blijven wonen met hulp van familie, vrienden en mensen uit de wijk.

Voor wie is WijdeWijk bedoeld?

WijdeWijk is bedoeld voor iedereen die graag een keer hulp zou willen bieden (zoals een klusje in het huis of boodschappen doen) en iedereen die zorg wil regelen voor bijvoorbeeld een vader, moeder, tante of de buurvrouw.

Moet ik betalen voor het gebruik van WijdeWijk?

Nee, het gebruik van het WijdeWijk platform is helemaal gratis.

Hoe meld ik mij aan?

Aanmelden bij WijdeWijk is eenvoudig. Ga naar Aanmelden via www.wijdewijk.nl, vul je e-mailadres en een wachtwoord in en maak direct gebruik van alle functionaliteiten van het WijdeWijk platform.

 

Veelgestelde vragen veiligheid en privacy

Welke gegevens zijn verplicht om in te vullen?

Om gebruik te kunnen maken van de functionaliteiten van WijdeWijk hebben we alleen een e-mailadres en een wachtwoord nodig. Wil je hulp regelen voor bijvoorbeeld je vader of moeder dan hebben we ook gegevens nodig als naam, adres en woonplaats. Zo kan je ook in de buurt zien welke mensen graag hulp willen bieden.

 Hoe veilig zijn mijn gegevens bij jullie?

Het systeem van WijdeWijk maakt gebruik van een zogenaamde 0 encryptie. Dit houd in dat zelfs WijdeWijk zelf niet bij uw inlog gegevens kan komen omdat het versleuteld is. Daarnaast hebben wij onze data op diverse beveiligde servers staan. De kans dat uw gegevens op straat komen te liggen is daarom zeer klein.

Welke gegevens zijn zichtbaar voor anderen?

Uw naam en uw locatie bij benadering is zichtbaar voor anderen

Wat kan ik zelf doen om zo voorzichtig mogelijk te zijn?

Deel nooit uw wachtwoord met anderen mensen, wij zullen u nooit vragen om uw inlog gegevens, niet per e-mail en niet telefonisch. Gebruik geen wachtwoord wat u voor andere accounts gebruikt en bewaar uw inloggegevens altijd op een veilige plek.

Hoe weet ik dat iemand die mij komt helpen betrouwbaar is?

Dat weet u nooit 100% zeker. Maar u kunt al een aantal zaken uitsluiten als u bijvoorbeeld zelf telefonisch contact opneem met een wijdewijker of hulp vrager. Vraag ook gerust om referenties en controleer deze en als u afspreekt elkaar te ontmoeten doe dit dan in een openbare ruimte met veel mensen zoals een restaurant. Heeft u er geen goed gevoel over dan moet u het niet doen.

Kan ik bij schade een beroep doen op een verzekering?

Nee, indien u schade heeft door een afspraak met een wijdewijker of als een wijdewijker schade maakt kunt u geen gebruik maken van een verzekering van WijdeWijk. WijdeWijk is niet verantwoordelijk voor schade aan uw eigendommen.

 Ik ben mijn wachtwoord vergeten en nu?

Geen probleem. U klikt bij het inloggen op wachtwoord vergeten en op het door u opgegeven e-mailadres ontvangt u een nieuwe activatielink.

 Hoe verwijder ik mijn account?

Alhoewel we dat erg jammer zouden vinden omdat we mensen zoals jij nodig hebben. Maar na het inloggen op het WijdeWijk account heb je de mogelijkheid om bij instellingen je account te verwijderen.

 

Veelgestelde vragen promotie

Ik ben jonger dan 16 jaar en wil meedoen. Kan dit?

Ja, aan het inschrijven bij het WijdeWijk platform is geen minimum leeftijd verbonden. Wel raden we je aan om het eerst even met je ouders te overleggen.

Ik heb een goed idee voor de website: interesse?

Uiteraard! WijdeWijk gaat graag persoonlijk het gesprek met je aan en staan open voor alle ideeën die bijdragen aan het verbeteren van het WijdeWijk platform.

Ik wil graag anderen vertellen over WijdeWijk hebben jullie informatie?

Ja, Alle informatie is te vinden op www.wijdewijk.nl maar we kunnen je ook wat informatie toezenden zoals informatieflyers. Indien gewenst kunnen we ook een presentatie komen verzorgen. Stuur in alle gevallen even een e-mail naar elke@wijdewijk.nl.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

Als gebruiker van het WijdeWijk platform ontvang je automatisch onze periodieke nieuwsbrief. We gaan zuinig om met jouw privégegevens en zullen je alleen maar op de hoogte houden als jij dat wilt. Geen interesse meer in onze nieuwsbrief dan kun je jezelf te allen tijde weer afmelden.

Is er ook een app voor mijn smartphone?

Ja, er is een app voor je smartphone. Deze is gratis en verkrijgbaar voor android en iPhone.

Veelgestelde vragen support en producten

Waar kan ik ongepaste reacties melden?

Ongepaste reacties kunt u melden bij info@wijdewijk.nl. Afhankelijk van de reactie geven we het persoon dan een waarschuwing of verwijderen het account.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Zoals u ziet hebben we nog genoeg ruimte voor nieuwe vragen. Stuurt u daarom altijd even een e-mail met uw vraag naar info@wijdewijk.nl. Dan zorgen we dat uw vraag in de WijdeWijk FAQ terecht komt.

Wat is Het Geheugensteuntje?

Het Geheugensteuntje is één van de langer zelfstandig thuis producten van WijdeWijk. Met hulp van het Geheugensteuntje is het vergeten van afspraken of het innemen van medicijnen verleden tijd. Het apparaat werkt feilloos samen met het WijdeWijk platform waarmee er geheugensteuntjes aan kunnen worden gemaakt maar ook hulptaken voor familie, vrienden en zelfs mensen in de wijk. Vervolgens herinnert het Geheugensteuntje, op een vooraf ingestelde tijd de gebruiker aan deze taken doormiddel van een duidelijke stem. Een veilig gevoel voor zowel de gebruiker als familieleden.

Hoe meld ik mij aan voor het testen van Het Geheugensteuntje?

Heb jij óf ken je mensen die interesse hebben en denk je dat ze graag bij willen dragen en mee willen denken? Neem dan vandaag nog contact op met Elke Op ’t Root; elke@wijdewijk.nl of bel met 071 – 203 22 38.

Hoe kan ik zien wie in de wijk willen helpen?

Na inloggen kunt u op de kaart de beschikbare WijdeWijkers in uw buurt zien.

Hoe kan ik zelf activiteiten organiseren?

U kunt eigen activiteiten aanmaken door een taak uit te maken en daar betrokkenen voor uit te nodigen. Dit kunnen niet alleen familieleden zijn maar ook mensen uit de wijk.

Kan ik zien welke activiteiten er in de buurt plaatsvinden?

Ja, na het inloggen kunt u onder de lijst met taken ook activiteiten in uw buurt bekijken.

Hoe nodig ik meer mensen uit voor een zorgprofiel die ik heb aangemaakt?

Na het activeren van je account kun je direct starten met het aanmaken van taken en het uitnodigen van betrokkenen. Per betrokkenen kun je aangeven welke soort taken deze persoon te zien krijgt en waar hij of zij op kan reageren. Zo kun je kringen aanmaken met familie maar ook met mensen die kunnen ondersteunen bij kleine klusjes zoals de boodschappen of een ritje naar de apotheek.

 Ik heb een vraag of wil een storing melden.

Voor uw vragen kunt u altijd een e-mail sturen naar info@wijdewijk.nl

o@wijdewijk.nl